צרו קשר עכשיו בטלפון: 073-741-0826 או 08-6194166
תפריט

עץ מלא מול עץ מהונדס

היתרונות וההבדלים בין סוגי העצים

ישנם סוגים רבים של עצים ולהם סימני היכר ייחודיים ממש כמו שלנו יש טביעות אצבעות. בעבר העבודה בעץ הייתה טבעית, מונוטונית ופחות מתקדמת בעוד שבעידן הטכנולוגי היום קיימים מבחר ענק של סוגי עצים בשלל צבעים שלא היו בעבר, ישנם הבדלים רבים בין אחד לאחד ובין היתר הם אלה:

 

כיום תעשיית העץ התפתחה עשרות מונים קדימה ביחס לעבר. אם פעם השתמשו בעצים חיים אמיתיים ובצורתם הטבעית, כיום ניתן לעצב לשימוש לצרכיינו את העץ להתאים ולייעד אותו למטרה. 

עץ מהונדס עץ מעובד

רצפות עץ בנויות מעובי שכבות מרובות של עץ עם שכבה מוצקה עליונה.

מכיוון שרוב העצים מנוצלים ליצירת שכבות, הפחתת השכבות יכול להועיל לנושא איכות הסביבה ולהיחשב כהתחשבות אקולוגית.

יותר עמידות לבלאי היומיומי ולאפשרויות קריסה וקרע.

ניתן לשימוש במרתפים, חדרי אמבטיה או כל אזור בעל לחות.

ללא נחיצות לדבק או מסמרים (אם כי ייתכן שימוש).

לוחות עץ מלאים עץ מלא טבעי

ניתן לשייף מחדש ברמת גימור שונה במידת הצורך (שזה פעולה נדרשת בכל 15-20 שנים בממוצע תלוי בתנועה שלכם).

עם זמן הגילאים היופי נחשף – משתבח עם השנים.

מעט יותר יקר מהמהונדס.

ניתן לחדש שכבה אחר שכבה בציפוי מחודש לפי צורך לחדש את פני השטח של הרצפה, זה חסכוני בהרבה מליטוש.

זנים שונים

מראה הפרקט עץ תלוי במין או הזן ממנו עשוי הפרקט. לכל זן יש פרמטרים לזיהוי ייחודי ממש כמו טביעת אצבע או חתימה. למשל הסימני היכר הבולטים של עץ האלון לעולם לא יבלבלו אותנו עם עם הזרעים העדינים של המייפל. למשל הטרנד בימים אלו הוא להתהדר בעץ אקזוטי וברצפת במבוק. קולס מציע מינים רבים ושונים, כל אחד מציע מבט שונה שלעצמו.

רוחב הלוח

רוחב הלוח הוא הגורם המכריע באופן שבו הרצפה תיראה בביתך. החלק הצר שברוחב הלוח מכונה פסים/רצועות והחלק הרחב שבלוח העץ ידוע כ"קרש". רוחב לוח צר ירחיב את הנראות של חדר קטן ורוחב לוח רחב יותר עובד טוב יותר בחדר ענק או בשטח גדול. לוח עץ הנדסי

גרגירים חזותיים

חתיכות חתוכות משכפלים את המראה האלגנטי של רצפות עץ ופרקטים מלאים ומציגים דפוס חזק ואחיד. חתיכות סוגים שונים של לוחות עץ יוצרים מראה רחב וטבעי. שיטת חיתוך כזו מייצרת מראה וחזות עשירה.

עובי הלוחות עץ

כתוצאה מכך הרצפה עבה יותר, חזקה ופחות סביר שייגרם לה עיוות, פיתול או שקעים. עם ריצוף רצפת פרקט איכותית תוכלו לסמוך על העובי המדוייק שנדרש לשכבות הלוחות עץ. אבל כשם ששכבות העץ הדקות פחות יקרות לייצור, ריצוף זול לעיתים נמצא בעל שכבות דקות אף יותר ממה שנטען שיש.

רמת גימור

רמת גימור גבוהה תתאים לחדרים בעלי תנועה נמוכה כגון פינת אוכל, חדרי מגורים וחדרי שינה. רמת גימור למחצה אידיאלית לאזורי תנועה בינוניים עד גבוהה כגון: חדרי משפחה. וגימורי סאטן משי ונמוך יותר יתאימו לאזורי תעבורה גבוהים כולל מטבח ומסדרונות.

סגנון קצה

סגנון הקצה של הלוחות חשוב בדיוק כמו הרוחב שלהם ומעניק רמת גימור ומעניק אופי ומראה לרצפת עץ החדשה שלך. הקצה המרובע משמעותו שהלוחות יתאימו בסומק אחד לשני במראה מסורתי. שיפוע קטן או שיפוע מלא בקצה יוצר אפקט זווית שבו הלוחות נפגשים כדי ליצור עוד יותר עומק וממד.